Veelgestelde Vragen

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over de auto/fietsroute of een van de andere onderdelen? Kijk hieronder of uw vraag al beantwoord is. Kunt u het antwoord niet vinden? Neem dan contact op met de desbetreffende locatie of via info@maashorstsmaaksafari.nl voor algemene vragen.

Hoe werkt de Maashorst Smaak Safari?

De Maashorst Smaak Safari is een auto- of fietsroute, die u op eigen initiatief kunt volgen. Tijdens deze route komt u langs prachtige plekken van De Maashorst én krijgt u bij zes locaties een smakelijke verrassing. Drankjes zijn niet inbegrepen bij de prijs en dient u zelf te bestellen en betalen.

U kunt de Maashorst Smaak Safari vanaf 12.00 uur starten. Wij raden aan om niet later te starten, omdat u de route anders wellicht niet tijdig afkrijgt. Tot 19.00 uur kunt u terecht bij de deelnemende locaties. Start u te laat met de route en komt u pas na 19.00 uur bij een deelnemende locatie, dan kan het voorkomen dat de locatie geen verrassing meer voor u heeft. Start dus op tijd!

Hoe kan ik reserveren?

Reserveren gaat heel eenvoudig via deze website. Kies voor de autoroute of fietsroute en geef door op welke datum u de route wilt volgen. Dat kan op iedere vrijdag, zaterdag of zondag, van 26 juni t/m 27 september 2020.

Het is niet mogelijk om te reserveren zonder datum, omdat de deelnemende locaties van tevoren dienen te weten wanneer u langskomt.

U kunt minimaal 48 uur van tevoren reserveren voor een datum. Maar let op, het is dan niet meer mogelijk om de deelname te verzetten of annuleren indien u niet in de mogelijkheid bent om deel te nemen.

Na reserveren ontvangt u per mail een reserveringsbevestiging met daarin uw fiets- of autoroute ter download. Deze kunt u zelf uitprinten of onderweg op uw tablet/smartphone raadplegen. Let wel op, het is niet toegestaan om uw smartphone op de fiets of in de auto te gebruiken.

Bewaar de reserveringsbevestiging en neem deze digitaal of geprint mee. De deelnemende locatie kan hier om vragen om uw reservering te bevestigen.

Hoe kan ik betalen?

U kunt online veilig betalen met iDeal. U betaalt hier geen extra transactiekosten voor.

Zijn alle kosten inbegrepen?

De routes en maaltijden zijn inbegrepen in de prijs. Drankjes op locatie of voor onderweg zijn niet inbegrepen.
De kosten voor de auto/benzine of fietsverhuur zijn niet inbegrepen.
Veer/pondkosten niet inbegrepen. Wij raden u aan om cash geld mee te nemen voor onderweg. De kosten voor het pond zijn €2,10 per auto per oversteek (2x).

Hoe lang heb ik nodig voor de Maashorst Smaak Safari?

U kunt de route starten vanaf 12.00 uur en wij raden dit ook echt aan om te doen. De routes zijn uitgebreid en wilt u onderweg ook kunnen genieten van een bezienswaardigheid of de natuur, dan heeft u daar ook de tijd voor. U heeft tot 18.00 uur de tijd om uw TO GO maaltijd op te halen bij de deelnemende locaties.

Ik ben verhinderd op mijn opgegeven datum, kan ik annuleren?

Het is mogelijk om uw deelname te annuleren of te verzetten, mits u dit minimaal 96 uur (vier dagen) van tevoren doorgeeft door een mail te sturen naar info@maashorstsmaaksafari.nl. Indien uw aanpassing later dan 96 uur van tevoren wordt doorgegeven, kunnen wij dit helaas niet meer verplaatsen of annuleren.

Wat kan ik verwachten bij de deelnemende locaties?

Bij iedere deelnemende locatie maakt u een korte stop en krijgt u een TO GO gerecht mee. Dat betekent dat u het gerecht in de auto of bij uw fiets opeet. Het is enkel in overleg met de locatie eigenaar mogelijk om op het terras plaats te nemen.

De exacte invulling van de TO GO gerechten blijft nog een verrassing. De gerechten zijn niet opeenvolgend voor-, hoofd- en nagerecht, daar u op iedere locatie kunt starten en de gerechten door elkaar gehusseld zijn. Wel kunnen we alvast meedelen dat u bij het Bomenpark (auto) en Huize Holland (fiets) een gerecht met ijs kunt verwachten.

Mag ik mijn gerecht bij de deelnemende locaties nuttigen?

Het idee van de auto- en fietsroute is dat u de gerechten TO GO meeneemt. U kunt of in de auto of op een bankje in de buurt genieten van de gerechten. Wilt u bij de locatie blijven, overleg dan eerst met het personeel of dit mogelijk is.

Mogen kinderen ook deelnemen?

Ja, kinderen mogen ook deelnemen. Echter, er worden geen speciale kindergerechten bereid bij de deelnemende locaties.

Ik heb een allergie. Wat nu?

Bij het maken van de reservering, kunt u in het opmerkingenveld doorgeven of u een allergie heeft. De deelnemende locaties zullen hier dan rekening mee houden tijdens het bereiden van uw gerecht. U kunt enkel allergieën en dieetwensen op medische gronden doorgeven.

Ik wil graag fietsen, maar heb geen fiets. Wat nu?

In De Maashorst vindt u verschillende partners die fietsverhuur aanbieden. Zo kunt u bijvoorbeeld terecht bij De Mastworp (handig gelegen bij deelnemende locatie Teugel Resort).

Ik wil de route volgen, maar kom niet uit de buurt. Kan ik overnachten?

Een aantal van de deelnemende locaties beschikt over een slaapgelegenheid. U kunt rechtstreeks bij deze locaties een kamer boeken: Teugel Resort Uden, D’n Brouwer en Hartje Groen (camping).

Ik heb pech onderweg of een ongeluk gehad. Kan ik gemaakte kosten ergens verhalen?

Allereerst hopen we natuurlijk dat er geen persoonlijk letsel is. Maashorst Smaak Safari is niet aansprakelijk voor schades en ongemakken tijdens de route. Deelname aan de Maashorst Smaak Safari is op eigen risico.

Houd altijd rekening met uw omgeving, zowel op de fiets als in de auto, en houd u aan de geldende verkeersregels.

Er is een wegomlegging en de route klopt niet meer. Hoe kan ik verder gaan?

De routes zijn gemaakt op basis van de beschikbare informatie tijdens het samenstellen. Wij vertrouwen op de eigen inzichten van deelnemers om omleidingen te volgen en/of de route zelfstandig op een vervolgpunt op te pakken.

Ik heb enorm genoten van deze tocht. Hoe kan ik dit delen?

Fijn dat u genoten heeft! Wij stellen het zeer op prijs dat u dit deelt met ons via Social Media. U kunt ons vinden op Facebook en Instagram.

Ik ben (on)tevreden over een deelnemende locatie, wat kan ik doen?

Mocht u complimenten of klachten over een van de deelnemende locaties hebben, dan vragen wij u contact op te nemen met de desbetreffende locatie. Iedere locatie is zelf verantwoordelijk voor de invulling van uw TO GO gerecht. U vindt alle deelnemers en hun contactgegevens hier.

Hoe gaat Maashorst Smaak Safari om met Covid-19?

Alle deelnemende locaties volgen de richtlijnen van RIVM. Wij vertrouwen erop dat u deze volgt. Daarnaast vragen wij u rekening te houden met:

  • U mag met meerdere huishoudens in één auto plaatsnemen. Een mondkapje wordt geadviseerd.
  • U houdt op de fiets 1,5 meter afstand van het overig verkeer.
  • U blijft thuis bij gezondheidsklachten.
  • U vermijdt onderweg contact met andere mensen.
  • U volgt de aanwijzingen van aanwezig personeel op tijdens een bezoek aan een van de deelnemende locaties.

Ik heb andere vragen. Hoe kan ik jullie bereiken?

Voor algemene vragen kunt u per e-mail terecht op info@maashorstsmaaksafari.nl.  Dit e-mailadres is alleen tijdens kantooruren beschikbaar.
Voor vragen over de deelnemende locaties en hun aanbod, kunt u direct contact opnemen met de locatie zelf.